داریوش معمار، شاعر و روزنامه نگار به دادگاه خوزستان احضار شد / سند

داریوش معمار، شاعر و روزنامه نگار اهل آبادان، با دریافت ابلاغیه ای از سوی شعبه ۴ دادگاه کیفری یک ویژه نوجوانان استان خوزستان فراخوانده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، داریوش معمار فعال ادبی و روزنامه نگار، امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، در پی دریافت ابلاغیه ای الکترونیکی از سوی شعبه ۴ دادگاه کیفری یک ویژه نوجوانان استان خوزستان جهت حضور در جلسه دادگاه رسیدگی فراخوانده شد.

این روزنامه نگار بر اساس ابلاغیه صادره می بایست در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ در جلسه دادگاه رسیدگی واقع در مجتمع قضایی تندگویان شهرستان اهواز حاضر شود.

در این ابلاغیه، اتهام انتسابی علیه داریوش معمار «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

این فعال ادبی با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:«احضاریه برایم فرستاده‌اند با عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام فرض درست می‌گویید انتقاد امثال من تبلیغ علیه نظام است اما یک سئوال: از شما با عنوان تهدید علیه مردم باید کجا شکایت کنیم؟ قبول کنید این همه فساد شما برای حفظ نظام هم نیست برای تداوم چپاول ۱۳۰۰ میلیاردی است!»

داریوش معمار، جزو اولین کسانی بود که ماجرای ضرب و شتم «بهاره چشم براه» شناخته شده به «دختر آبادانی» را رسانه‌ای کرد.

داریوش معمار از سال ۱۳۷۵ در حرفه روزنامه نگاری در مطبوعات مشغول به کار شده است.

وی سابقه کار در اکثر مجلات مهم ادبی به عنوان نویسنده نقد ادبی را در کارنامه خود دارد.

از این مجلات ادبی می توان به کارنامه، گوهران، خوانش، بایا، نافه، گیلوا، عصرپنجشنبه اشاره کرد.

همچنین او سردبیری مجله ارمغان فرهنگی و دبیر بخش خوزستان و دبیر اجرائی مجله دال را به عهده داشته است.

داریوش معمار دبیر و پایه گذار جایزه شعر نیما است. انتشار و سردبیری مجله ادبی عصر آدینه از فعالیت‌های اینترنتی وی به شمار می‌رود.

از داریوش معمار جدا از دو عنوان کتاب گزیده، پنج مجموعه شعر به نام‌های موهام هم موجی است، عاشقانه‌های زنی که دوستش دارم، جنازه مریم بنت سعید، مرگ در ساحل امونیاک، پارو زدن در خاک منتشر شده‌است.

این فعال ادبی پیشتر مجموعه‌ شعرهایی مانند «کتاب بیهودگی»، «اصطبل»، «خواهر‌خانه» و «تلگراف به یحیی با سبک معصوم کوچه نوید» را منتشر کرده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید