سیروان رحیمی، زندانی سیاسی کُرد به مرخصی اعزام شد

سیروان رحیمی، فعال مدنی و محیط زیستی که دوران محکومیت حبس را در زندان سنندج پشت سر می گذارد، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیروان رحیمی، زندانی سیاسی کُرد که از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام«همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت ایران» به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده و دوران  محکومیت حبس را در زندان سنندج پشت سر می گذارد، به مرخصی اعزام شده است.

این فعال  مدنی روز شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، در پی مراجعه به جهت پیگیری پرونده خود به دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده و بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

آقای رحیمی روز شنبه ششم مهرماه سال ۱۳۹۸، در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل‌شده بود.

نیروهای امنیتی شب شنبه ششم مهرماه، پس از ورود و بازرسی منزل آقای رحیمی، برخی از لوازم شخصی این شهروند را ضبط و وی را نیز بازداشت کردند.

این فعال مدنی و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» پس از گذشت نزدیک به سه ماه،   با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج به صورت موقت آزاد شده‌بود.

یک منبع مطلع در رابطه با این شهروند به کمپین گفته‌بود: «آقای رحیمی، پس از گذشت نزدیک به سه ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج منتقل و توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست بازپرس موسی شاه گلدی آل باقر به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت ایران” به وی تفهیم و قرار بازداشت موقت وی به قرار وثیقه تبدیل و با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد».

سیروان رحیمی پیش از نیز در سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از اعضای کُرد اپوزیسیون ایران» بازداشت‌شده بود.

«جمعیت شیدای سبز لیلاخ»، یک سازمان محیطی زیستی است که طی سال‌های گذشته فعالیت‌هایی نظیر، برگزاری نمایشگاه محیط زیستی، جلوگیری از تخریب و تبدیل شدن کوه تفریحی سورمه لی به معدن، نهالکاری ، جمع آوری زباله در طبیعیت، برگزاری اردوهای زیست محیطی برای دانش آموزان، فعالیت در حوزه حقوق حیوانات، اطفا حریق و خاموش کردن آتش در سطح منطقه و خارج از شهرستان و همچنین کمک به زلزله زدگان را در کارنامه کاری خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید