صدور قرار وثیقه؛ سمیه کارگر همچنان در زندان قرچک ورامین تحت بازداشت است

سمیه کارگر شهروند کُرد اهل ایلام،  علی رغم صدور قرار وثیقه به دلیل عدم توانایی مالی تامین وثیقه همچنان در زندان قرچک ورامین به سر می برد.

علی رغم تعیین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت خانم کارگر، این شهروند به دلیل عدم توانایی  تامین مالی این مبلغ همچنان در زندان قرچک ورامین تحت بازداشت است.

قرار وثیقه در حالی صادر شده که سمیه کارگر بیش از ۶ ماه را در بازداشت و بلاتکلیفی به سر برده است.

سمیه کارگر، از یک بیماری نادر چشمی رنج می‌برد و با وجود ضعف شدید بینایی در تمام طول مدت زمان بازداشت از حق دسترسی به دارو و رسیدگی پزشکی محروم مانده بود.

سمیه کارگر، دانش‌آموخته‌ رشته فلسفه دانشگاه تبریز پس از گذشت حدود ۴ ماه از بازداشت با پایان بازجویی ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

این شهروند کُرد روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده و حدود ۴ ماه تحت بازجویی و در شرایط بلاتکلیف در سلول انفرادی بند ۲ الف سازمان اطلاعات سپاه به سر می بُرد.

از زمان بازداشت این شهروند کُرد طی چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش در خصوص محرومیت از رسیدگی پزشکی و عدم دسترسی به داروهای مورد نیازش شکایت داشته است.

خانم کارگر که اواخر مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

ماموران امنیتی در حین بازداشت این شهروند کُرد منزل وی را تفتیش کرده و برخی از وسایل شخصی از قبیل لپ‌تاپ و تلفن همراه او را ضبط کرده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، پس از پیگیری‌های خانواده خانم کارگر و مراجعه آنها به دادسرای اوین اتهام وی را  جرائم اینترنتی اعلام کرده اند.

سمیه کارگر شهروند کُرد اهل ایلام و دانش‌آموخته رشته فلسفه دانشگاه تبریز است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام های انتسابی علیه این شهروند بازداشت شده اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید