اسرافیل فتح الله زاده، کنشگر تُرک (آذربایجانی) به مرخصی اعزام شد

اسرافیل فتح الله زاده، کنشگر تُرک (آذربایجانی) محبوس در زندان اهر با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اسرافیل فتح الله زاده، فعال مدنی زندانی که دوران محکومیت حبس را در زندان اهر سپری می کند، امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شده است.

این کنشگر تُرک (آذربایجانی) پیشتر نیز  در روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه از زندان اهر به مرخصی اعزام شده بود.

آقای فتح الله زاده، روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در جایگاه پمپ بنزین در شهرستان اهر جهت اجرای حکم ۷ ماه حبس تعزیری بازداشت شده بود.

اسرافیل فتح الله زاده سال۱۳۹۴ به دنبال شرکت در اعتراض های خیابانی به دیالوگ‌های یک برنامه کودک به نام «فتیله» بازداشت شد.

آقای فتح الله زاده در مهرماه سال ۱۳۹۶، توسط دادگاه انقلاب شهرستان اهر محاکمه شد.

اتهام انتسابی علیه او «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» عنوان شده بود.

این فعال مدنی از بابت اتهام انتسابی از سوی ادگاه انقلاب شهرستان اهر به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی در شهریورماه ۱۳۹۷، حکم صادره توسط دادگاه بدوی را عیناً تایید کرد.

روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۴، شهروندان در استان های‌ آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان، در اعتراض به دیالوگ‌های یک برنامه کودک به نام «فتیله» که آن را توهین آشکار به خودشان دانسته بودند، چند روز در خیابان‌ها راهپیمایی کرده و تعدادی از این شهروندان بازداشت شدند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید