زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهام های بهاره سلیمانی تعیین شد

بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام های انتسابی محاکمه خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهاره سلیمانی شهروند ساکن تهران جهت شرکت در جلسه دادگاه رسیدگی در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شده است.

این شهروند پس از گذشت بیش از ۴ ماه بازداشت، روز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده بود.

خانم سلیمانی روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی که خود را از پلیس امنیت معرفی کرده بودند، در تهران بازداشت شده بود.

نیروهای امنیتی حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کرده بودند.

در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش ازجمله کامپیوتر، تلفن همراه، کتاب، سی‌دی و فلاپی را توسط ماموران ضبط شده بود.

او پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد.

این شهروند ساکن تهران، در طول مدت زمان بازداشت علی رغم سابقه بیماری ریوی از رسیدگی پزشکی و دسترسی به خدمات درمانی و دارو محروم مانده بود.

او همچنین از امکان دسترسی به وکیل مدافع و ملاقات با خانواده منع شده و تنها چند بار موفق شده بود تا با خانواده خود تماس تلفنی یک دقیقه‌ای داشته باشد.

پیشتر تورج سلیمانی، برادر بهاره سلیمانی در صفحه شخصی خود با اشاره به وضعیت حاد جسمانی خواهرش نوشته بود: «علیرغم تماسهای هفتگی و فقط ۱ بار ملاقات پدر و مادرم هیچ اطلاعی از دلایل بازداشتش نداریم. قرار بازداشت اولیه برای ۲ ماه صادر شده بود. با توجه به اتمام بازجوییها امیدوار بودیم که با قرار وثیقه موافقت کنند. در حال حاضر جان خواهر من در خطر است. چون با توجه به شیوع کرونا و مشکلات بیماری ریه و عدم دسترسی به حق درمان هر لحظه احتمال هرگونه اتفاق جانی برای بهاره امکان پذیر است.»

بهاره سلیمانی، ۴۳ ساله و شهروند ساکن تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید