تداوم توقیف گذرنامه و ممنوع الخروجی پدر و مادر رامین حسین پناهی از سوی وزارت اطلاعات

گذرنامه پدر و مادر رامین حسین پناهی، کماکان از سوی وزارت اطلاعات در توقیف بوده و همچنین به مدت ۵ سال ممنوع الخروج شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گذرنامه محمد حسین‌پناهی و شرافت زرینی (دایه شریفه) پدر و مادر رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کُرد اعدام شده همچنان در توقیف وزارت اطلاعات بوده و به مدت ۵ سال نیز ممنوع الخروج شدند.

پیشتر نیز در مرداد ماه ۱۳۹۹، گذرنامه پدر و مادر رامین حسین پناهی به دستور اداره اطلاعات سنندج توقیف شد بود.

فشارها بر خانواده رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کُرد اعدام شده همچنان ادامه دارد به طوری که پیش از این پروانه حسین پناهی خواهر رامین حسین پناهی، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به اداره اطلاعات سنندج احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

گفته شده بود پروانه حسین پناهی به دلیل پیگیری هایی در خصوص محل دفن برادرش رامین حسین پناهی احضار شده بود.

امجد حسین پناهی برادر رامین حسین‌پناهی با اعلام خبر توقیف گذرنامه و ممنوع الخروجی پدر و مادر گفته است: «روز گذشته، پدر و مادرم جهت باز پس گرفتن گذرنامه‌های خود که سال گذشته توقیف شده بود، به اداره مربوطه مراجعه کردند، و در آنجا به آنها اعلام شد که به دستور اداره اطلاعات سنندج، نه تنها گذرنامه‌ها پس داده نخواهد شد، بلکه طی دستوری تازه، شما به مدت پنج سال ممنوع‌الخروج هستید.»

رامین حسین پناهی۲۴ ساله، به همراه زانیار مرادی ۳۰ ساله و لقمان مرادی ۳۲ ساله، سه زندانی سیاسی کُرد،  سپیده دم روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۷، در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.

علی رغم پیگیریهای خانواده این سه زندانی اعدام شده، همچنان خانواده هایشان از سرنوشت پیکر و محل دفن فرزندانشان هیچ اطلاعی ندارند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید