صدور احکام درازمدت زندان برای سه مسیحی ایرانی

امین خاکی، میلاد گودرزی و علیرضا نورمحمدی نوکیشان مسیحی، که پیشتر توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز، محکامه شده بودند هرکدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ به نقل از محبت نیوز، دادگاه تجدید نظر استان البرز، امین خاکی، میلاد گودرزی و علیرضا نورمحمدی، سه نوکیش مسیحی را مجموعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس حکمی که روز یکشنبه ۳۱ مردادماه توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز صادر و روز پنجشنبه ۴ شهریورماه به این شهروندان ابلاغ شده است، هر یک از این نوکیشان مسیحی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.

امین خاکی، میلاد گودرزی و علیرضا نورمحمدی در تاریخ ۵ تیرماه امسال، در مرحله بدوی توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر شرع مقدس اسلام»، هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بودند.

این شهروندان مسیحی، در آبان ماه ۹۹ پس از احضار به مراجع قضایی و تشکیل پرونده، هرکدام با قید وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید