نایب عسکری در پی انتقال به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داد

نایب عسکری، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که طی روزهای اخیر دست به اعتصاب غذا زده بود با اعزام به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نایب عسکری زندانی سیاسی، محبوس در زندان ارومیه، روز شنبه ۶ شهریور ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

عسکری، در اعتراض به عدم صدور دستور قضایی برای انتقال به بیمارستان خارج از زندان و انجام آزمایش سونوگرافی دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی؛ اخیرا” در زندان دچار نارسایی کلیه شده است. او چندین بار به بهداری زندان منتقل و پزشکان بهداری با صدور مجوز خواستار اعزام فوری وی به بیمارستان خارج از زندان برای انجام آزمایش سونوگرافی شده‌اند اما  قاضی ناظر بر زندان از صدور مجوز قضایی برای این انتقال و انجام آزمایش خودداری می کرد.

نایب عسکری؛ طی چند روز گذشته دچار خونریزی کلیه شده بود و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار داشت.

آقای عسکری، هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی منتقل شده بود.

عسکری نهایتا ۲۷ خردادماه، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان این شهر منتقل شد. اتهام مطروحه علیه آقای عسکری «همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام» عنوان شده است.

او دوشنبه ۲۱ تیرماه به اتهام «اخلال در نظم زندان» نیز محکامه و به ۵۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید