عباس لسانی با وثیقه سنگین به مرخصی درمانی اعزام شد

عباس لسانی، فعال سیاسی سرشناس ترک آذربایجانی، جهت انجام آزمایشات به دلیل مشکلات قلبی و  فشارخون بالا به مرخصی درمانی چهار روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عباس لسانی، فعال سیاسی (آذربایجانی)، روز دوشنبه ۸ شهریورماه۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه«٨۰۰» میلیون تومانی به مرخصی چهار روزه اعزام شد.

او در تاریخ ۳ تیرماه ۱۴۰۰؛ جهت انجام آزمایشات به دلیل مشکلات قلبی و  فشارخون بالا به کلینیک درمانی امام علی اردبیل منتقل و مجددا به زندان بازگردانده شده بود.

به گزارش منابع آگاه؛ کلینیک درمانی امام علی اردبیل، پس از انجام آزمایشات و اِکو، مشخص شد که دریچه قلب وی گشاد شده و نیاز به آزمایشات مجدد و رسیدگی پزشکی در مراکز درمانی خارج از زندان دارد.

آقای لسانی پیشتر نیز یک بار دیگر در تاریخ چهارم خردادماه امسال، در پی بروز درد از ناحیه کمر و زانو به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده و مجددا به زندان بازگردانده شده بود.

عباس لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

شعبه یکم دادگاه انقلاب اردبیل از بابت اتهام «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» این زندانی را به ۸ سال حبس و ۲ سال تبعید به شهر یزد محکوم کرده بود.

این حکم در مهرماه ۹۸ توسط دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهر یزد افزایش یافت.

در تیرماه ۹۹ نیز درخواست فرجام خواهی آقای لسانی در دیوان عالی کشور رد شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید