یک زندانی به اتهام قتل عمد در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد

محمد صادق زاده، زندانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل که پیشتر به اتهام قتل عمد به قصاص نفس «اعدام» محکوم شده بود در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یک زندانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل به نام محمد صادق زاده، که پیشتر به اتهام قتل عمد بازداشت شده بود سحرگاه روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، اعدام شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفته است: «محمد صادق‌زاده از حدود چهار سال پیش به اتهام قتل ناموسی بازداشت و به اعدام محکوم شد. محمد متاهل بود و کسی که دوستش هم بود با همسرش رابطه داشته و بعد از اینکه محمد متوجه میشود، او را با ضربات چاقو به قتل میرساند».

این منبع همچنین گفت: «محمد صادق‌زاده، سال گذشته یک بار تا پای چوبه دار رفت، ولی طبق مهلتی که داده بودند به بند بازگشت و این بار پس از اتمام مهلت دیگر نتوانست رضایت خانواده مقتول را به‌دست بیاورد و اعدام شد».

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید