تداوم اعتصاب غذای خالد پیرزاده زندانی سیاسی و تبعیدی در زندان شیبان اهواز

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز، علارغم اینکه به کرونا مبتلا شده است اما هنوز در اعتصاب غذا است. او پیشتر در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط، رعایت نشدن اصل تفکیک جرائم، اعتصاب کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خالد پیرزاده زندانی سیاسی و تبعیدی محبوس در زندان شیبان اهواز روز دوشنبه یکم شهریورماه؛ در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط، رعایت نشدن اصل تفکیک جرائم و رفتار خشن ماموران نیروی انتظامی با خانواده وی به هنگام تحویل حکم تخلیه منزل، دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی روز پنج‌شنبه در پی افت شدید فشار خون حاضر به پایان دادن به اعتصاب خود نشد وی به شدت در وضعیت ناپایداری بسر می برد و به کرونا مبتلا شده است.

یک منبع مطلع ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آفای پیرزاده به کمپین گفت: «خالد پیرزاده علیرغم ابتلا به کرونا، همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد. روز پنج‌شنبه گذشته در پی افت شدید فشار خون به ۷ بیهوش شده و در بهداری زندان تحت درمان قرار گرفته بود.»

پیرزاده نخستین بار در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، دست به اعتصاب غذا زد و همزمان طی یادداشتی اعلام کرده بود که تا زمان محقق شدن خواسته قانونی خود به این اعتصاب ادامه خواهد داد. او در تاریخ ۲۴ خردادماه با وعده مرخصی وصل به آزادی مشروط از زندان تهران بزرگ به مرخصی استعلاجی اعزام شده و به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی نهایتا در تاریخ ۱۶ تیرماه به زندان تهران بزرگ بازگشت.

خالد پیرزاده در تاریخ ۵ خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

وی؛ در بهمن‌ماه همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا خردادماه ۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و
تبانی» در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

آقای پیرزاده در تاریخ ۱ مردادماه ۹۹ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. گفته می‌شود وی در زمان انتقال توسط ماموران گارد ویژه زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

خالد پیرزاده مردادماه ۹۹ از ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفت. پا و مهره‌های کمر او در دوران بازداشت آسیب جدی دیده و نیازمند جراحی‌های بیشتر و فیزیوتراپی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید