انتقال مصطفی نیلی آرش کیخسروی و مهدی محمودیان پس از سی و یک روز انفرادی به بند عمومی زندان اوین

انتقال مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان به بند عمومی زندان اوین، این افراد علاوه بر اینکه کیفر خواست علیه آنان صادر شده بود بیشتر از سی و یک روز، در انفرادی نهادهای امنیتی بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰، مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان، وکلای دادگستری، از سول های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین، بند عمومی این زندان منتقل شدند.

وکلای بازداشتی طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به بند عمومی زندان اوین خبر دادند. گفتنی است، مصطفی نیلی از زمان بازداشت دومین بار است که اجازه برقراری تماس تلفنی را یافته است.

این افراد تاکنون علیرغم صدور کیفرخواست و تعیین شعبه دادگاه، در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین تحت نظر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه به سر می بردند. پیشتر پرونده این وکلا به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده بود.

در تاریخ ۲۳ مردادماه، نه، تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

از میان این افراد محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ هفتم شهریورماه، آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید