بازداشت آرمین اسپرلوس فعال محیط زیست در سنندج

آرمین اسپرلوس، فعال محیط زیست طی حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” صادر شده است بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ آرمین اسپرلوس، فعال محیط زیست اهل سنندج روز چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰، طی حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” صادر شده است بازداشت شد.

حکم بازداشت آقای اسپرلوس توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” صادر شده است. در این حکم آمده است که وی باید یکماه تحت نظر باشد.

این فعال محیط زیست توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه ماه و یک روز حبس محکوم و از اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و عضویت در احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” در بیست و هفتم اسفندماه سال ٩٨، تبرئه شده بود.

روز پنج‌شنبه یکم اسفندماه سال ٩٧، آرمین اسپرلوس توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج منتقل شده بود و پس از دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

روز پنج‌شنبه بیستم خردادماه سال جاری، فرانک جمشیدی، عضو جمعیت سبز کردستان و همسر آرمین اسپرلوس جهت اجرای حکم به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید