تداوم اعتصاب غذا و آخرین وضعیت خالد پیرزاده زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز

خالد شیرزاده زندانی سیاسی و محبوس در زندان شیبان اهواز همچنان در “اعتصاب غذا” بسر می‌برد، او با  وضعیت نامساعد جسمانی و افت قند خون مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خالد پیرزاده زندانی سیاسی و تبعیدی در زندان شیبان اهواز، که روز دوشنبه ۱ شهریورماه۱۴۰۰، در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروط، رعایت نشدن اصل تفکیک جرائم و رفتار خشن ماموران نیروی انتظامی با خانواده وی به هنگام تحویل حکم تخلیه منزل، اعتصاب غذا کرده بود همچنان در اعتصاب غذا است.

به گفته یک منبع مطلع،  قند خون آقای پیرزاده به ۶۵ کاهش پیدا کرده و در بهداری زندان به او سرم تزریق شده است، این امر موجب افزایش نگرانی در خصوص وضعیت سلامت این زندانی سیاسی تبعیدی شده است.

خالد پیرزاده در تاریخ ۵ خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

وی؛ در بهمن‌ماه همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا خردادماه ۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و
تبانی» در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

آقای پیرزاده در تاریخ ۱ مردادماه ۹۹ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. گفته می‌شود وی در زمان انتقال توسط ماموران گارد ویژه زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

خالد پیرزاده مردادماه ۹۹ از ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفت. پا و مهره‌های کمر او در دوران بازداشت آسیب جدی دیده و نیازمند جراحی‌های بیشتر و فیزیوتراپی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید