نویسنده و مترجم کرد مژگان کاووسی، غیرقانونی به زندان کرج منتقل شد

مژگان کاووسی محقق، نویسنده، مترجم و نوازنده کرد زبان که در کلاردشت مازندران متولد شده است و سال‌ها در شهرستان نوشهر سکونت داشت، از زندان اوین به صورت ناگهانی به زندان کرج در استان البرز منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مژگان کاووسی، مترجم و نوازنده کرد زبان که در حال گذراندن دوران مجازات اشد خود سی و شش ماه حبس خود در زندان به اتهام « تحریک مردم جهت بر هم زدن نظم و امنیت کشور» است. از زندان اوین  به صورت ناگهانی به زندان کرج منتقل شده است.

این پژوهشگر زندانی پیشتر درخواست انتقال خود را به زندان نوشهر نوشته بود، اما دادستان نوشهر بدون توجه به درخواست این نویسنده وی را به زندان کرج منتقل کرده است.

مژگان کاووسی به دلیل ابتلا به بیماری برادی کاردی «کند شدن ضربان قلب» و افت فشار خون مزمن، چندین ماه است که درخواست بررسی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس را نموده، اما با وجود وخامت حالش طی مدت اخیر، همچنان در انتظار دریافت جواب از سوی دادستان نوشهر می‌باشد.

این نویسنده درعصر روز سه‌شنبه بیست و دوم تیرماه، بنا به تقاضای خودش مبنی بر انتقال «با توجه به امکان اقامت دوگانه در تهران و نوشهر» از زندان اوین به نوشهر منتقل شد. پس از سپری کردن شب در بازداشتگاه ناجا نوشهر صبح چهارشنبه بیست و سوم تیرماه به دادسرای نوشهر فرستاده شد تا با دستور مقامات قضایی این شهرستان برای سپری کردن ادامه دوران محکومیتش به زندان نوشهر منتقل شود اما به جهت عدم هماهنگی زندان اوین با مسئولین قضایی نوشهر در خصوص انتقال ایشان به زندان نوشهر، بدون هیچ اقدامی به اوین بازگردانده شد.

خانم کاووسی روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ساری منتقل‌شده بود و پس از ۲۲ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ساری به بند نسوان زندان نوشهر منتقل و در تاریخ ۲۸ آذرماه با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزادشد.

مژگان کاووسی، نویسنده و فعال فرهنگی از کُردهای شمال ایران، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی ارشد است و در سال‌های گذشته دو فیلم مستند به نام‌های «هیوا» و «بر باد» ساخته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید