محی الدین ابراهیمی، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندان ارومیه بازگردانده شد

محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چندی پیش بنا به دلایل نامعلومی به وزارت اطلاعات ارومیه منتقل شده بود به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، روز چهارشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰، به زندان ارومیه بازگردانده شد.

این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، روز سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۰، به یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات در ارومیه منتقل شده بود و پس از یکماه انفرادی به زندان بازگردانده شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی در اول آبان‌ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق پس از شلیک مستقیم به پا، به خاطر همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت و یک عدد بی‌سیم نیز همراه وی کشف شده بود. او در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شد و این حکم پس از اعتراض به رای صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی دوباره، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود.

محی الدین ابراهیمی به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان تحمل ایام کرده و صرفا از شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

آقای ابراهیمی پیشتر در سال ١٣٨٩ نیز به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف حکومت” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از ۱۱ ماه بازداشت موقت در زندان ارومیه از اتهامات مطروحه تبرئه و آزاد شده بود. همچنین این زندانی در سال ۹۳ نیز دوباره به همین اتهام بازداشت و پس از یک ماه به دلیل فقدان مدارک مستدل، پرونده مختومه اعلام و آزاد شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی، ۴۳ ساله، فرزند محمد، و از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است، این زندانی هم اکنون در بند سیاسی زندان ارومیه به‌سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید