بیش از ۱۳۰ نفر در اعتراضات کشاورزان اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند + عکس

درپی سرکوب تجمع مسالمت آمیز کشاورزان در اعتراض به سوءمدیریت حکومت در مهار بحران آب، روز جمعه بیش از ۱۳۰ تن بازداشت و به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند. سه تن از بازداشت شدگان با آمبولانس مستقیم به بخش «بهداری و سردخانه» زندان منتقل شدند که احتمال می‌رود کشته شده باشند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیانس سیاسی و مدنی؛ درپی اعتراض مسالمت آمیز کشاورزان اصفهانی در روز جمعه ۵ ۀذر ماه ۱۴۰۰،  که از روز ۱۷ آبان‌ در اعتراض به سوءمدیریت حکومت در کنترل بحران آب و بی‌توجهی به خواسته‌هایشان در بستر خشکیده زاینده‌رود و کنار پل خواجو شکل گرفت، بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت و به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.

منابع مطلع می گویند: «در میان بازداشتی‌ها افراد سن بالا، زنان، جوانان زیر ۱٨ سال و جوانان تا ۳۰ سال دیده می‌شوند. شرایط بازداشتگاه خیلی بد و کاملا امنیتی است و برخورد فیزیکی با شدیدترین شیوه‌ها با بازداشت شدگان صورت میگیرد.»

این منبع در ادامه گفت: «دو تا پیرمرد حدودا ۶۵ تا ۷۰ ساله را آوردند و اشتباهی به سالن ۲ منتقل کردند. این دو پیرمرد وضعیت شان بسیار بد بود و صورت‌هایشان خونین بود. بعد از ده دقیقه بلافاصله از بند خارجشان کردند و به بازداشتگاه منتقل کردند. هر چند ساعت یک بار با ون نیروهای اطلاعات و نیروی انتظامی معترضینی که بازداشت کرده‌اند را می‌آورند و تحویل بازداشتگاه می‌دهند.»

گفته شده: «حدود ساعت ۱۰ شب چندین نفر را آوردند که بدنشان زخمی بوده و همه آنها زیر ۴۰ سال هستند و مستقیما به بهداری بازداشتگاه منتقل شدند. معلوم نبود با گلوله مجروح شده‌اند یا چیز دیگر. حدود ساعت ۱۲ شب، با ماشین آمبولانس سه نفر را آوردند به سمت بهداری و احتمال میرود این سه نفر با گلوله کشته شده باشند. در بهداری زندان یک بخشی متعلق به بند سپاه است که حتی سردخانه دارد و مستقیما این سه نفر را آنجا بردند و گفته شده که این سه نفر کشته شده بودند.»

بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان در محیط داخلی زندان قرار دارد و پیشتر به کهریزک شهرت داشت. این بازداشت‌گاه زیر نظر بند حفاظت اطلاعات زندان و وزارت اطلاعات قرار دارد و بازداشت شدگان سیاسی را در این مکان نگهداری می‌کنند.

لازم به ذکر است، در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ نیز بسیاری از بازداشت شدگان به بازداشت‌گاه زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند و برخی تا بیش از سه ماه در این بازداشت‌گاه ماندند.


نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید