اعدام یک زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان زنجان

اعدام

حکم اعدام یک زندانی به نام محمدرضا مزکوهی، که پیشتر به اتهامات مرتبط با “مواد مخدر” بازداشت و به اعدام محکوم شده بود در زندان زنجان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، یک زندانی به نام محمدرضا مزکوهی، ۲۳ ساله که از سه سال و هفت ماه پیش در زندان زنجان زندانی بود اعدام شد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا مزکوهی، سه سال و هفت ماه پیش با اتهام حمل مواد مخدر، به همراه پسر دایی‌اش در اتوبان قزوین-زنجان بازداشت شده بود.

حقوق بشر ایران، ضمن تایید این گزارش گفته است:« «محمدرضا مزکوهیِ سه سال و هفت ماه پیش با اتهام حمل مواد مخدر، به همراه پسر دایی‌اش در اتوبان قزوین-زنجان بازداشت شد. محمدرضا و پسر دایی‌اش هر دو در دادگاه انقلاب زنجان به اعدام محکوم شدند، اما پسر دایی محمدرضا دو سال پیش بر اثر بیماری در زندان درگذشت.»

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۰۹ زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید