آزادی میثم غلامی از زندان تهران بزرگ، احضار فریبا اسدی جهت تحمل احکام یک ساله به دادسرای شهرقدس

میثم غلامی و فریبا اسدی

همزمان با آزادی میثم غلامی، از زندان تهران بزرگ فریبا اسدی، توسط دادگاه انقلاب و عمومی شهرقدس جهت تحمل احکام یک ساله حبس فرا خوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی، میثم غلامی، روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰، با اتمام دوران محکومیت خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

بر اساس این گزارش، همزمان با آزادی میثم غلامی، فریبا اسدی، جهت اجرای حکم یکساله خود باید ظرف مدت ۱۰ روز جهت اجرای حکم در شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس حاضر شود.

لازم به ذکر است، مهران دلفان آذری، میثم غلامی، فریبا اسدی و مسعود وظیفه در بهمن ماه سال ۹۹ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

مهران دلفان آذری، میثم غلامی، فریبا اسدی مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار هر یک از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و مسعود وظیفه از بابت اتهام “معاونت در تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شدند.

از میان آنها فریبا اسدی مدتی پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. مهران دلفان آذری، میثم غلامی و مسعود وظیفه نیز با پایان مراحل دادرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. مسعود وظیفه چندی پیش از زندان تهران بزرگ آزاد شده است.

مهران دلفان آذری و میثم غلامی اواسط مهرماه ۱۴۰۰، در پی بروز درگیری و ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، همزمان با ۱۲ تن دیگر از این زندانیان به سالن ۱ تیپ دو این زندان منتقل شدند. انتقال این زندانیان به سالن ۱ که با عنوان بند دربسته نیز شناخته می‌شود، با حضور شماری از مقامات زندان به صورت اجباری و علیرغم شرایط غیراستاندارد و نامناسب این سالن صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید