دادگاه انقلاب بابل: شیوا خلیلی شهروند بهائی به یک سال حبس محکوم شد

شیوا خلیلی

شیوا خلیلی، شهروند ساکن بابل از سوی دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر شیوا خلیلی، شهروند بهائی ساکن بابل به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند بهائی تلفن همراه وی ضبط شده است، اول پیشتر طی یک تماس تلفنی با مراجع قضایی احضار و سپس بازداشت شده بود.

شیوا خلیلی در تاریخ ۲۵ آبان ماه در پی احضار به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بابل بازداشت و پس از یک روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، شیوا خلیلی، شهروند بهائی ساکن بابل توسط شعبه اول «دادگاه» انقلاب این شهر به حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، خانم خلیلی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، به یک سال حبس تعزیری و همچنین ضبط گوشی تلفن همراه تحت عنوان «آلت جرم» محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه شیوا خلیلی در تاریخ ۲۲ آذرماه در شعبه اول «دادگاه» عمومی و انقلاب بابل برگزار شده بود.

شیوا خلیلی روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در پی احضار تلفنی به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و یک روز بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید