هیراد پیربداقی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

هیراد پیربداقی

هیراد پیربداقی، فعال کارگری، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت شده بود، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هیراد پیربداقی، فعال کارگری روز جمعه ۳ دیماه 1400، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای پیربداقی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

هیراد پیربداقی به همراه عسل محمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه با ضرب و شتم بازداشت شده و منزل آنان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

وی طی این مدت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در کنار زندانیان متهم به جرائم عمومی نگهداری می‌شد. این فعال کارگری، چندی پیش توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم خشن در این بازداشتگاه تهدید به قتل شده بود.

پیشتر آقای پیربداقی طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از پایان روند بازجویی‌ها خبر داده و به نقل از نیروهای امنیتی گفته بود که به زودی با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد برای او صادر خواهد شد. با این وجود از آزادی این فعال کارگری ممانعت شده و روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به خانواده وی اطلاع داده شده بود که در ۴۸ ساعت آینده پرونده آقای پیربداقی جهت تعیین شعبه ارسال خواهد شد.

به گفته یک منبع مطلع طی روزهای متمادی، علیرغم پیگیری خانواده پرونده به آنها اعلام شده بود که پرونده او به دادگاه انقلاب نرسیده و باید منتظر بمانند. نهایتا پرونده این فعال کاری به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع داده شد.

آقای پیربداقی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه در خصوص اتهام اجتماع و تبانی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. علیرغم پیگیری‌های خانواده تاکنون از مصادیق اتهام این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه نیز عسل محمدی به یکی از سلول‌های عمومی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و نهایتا در تاریخ ۱ آذرماه با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. آخرین جلسه بازپرسی عسل محمدی فعال کارگری، روز سه شنبه ۳۰ آذرماه، در شعبه دوم دادسرای اوین برگزار شد.

هیراد پیربداقی و عسل محمدی در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه به همراه ۸ تن از فعالین مدنی دیگر با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

هیراد پیربداقی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید