اهواز و بوشهر؛ دست‌کم سه نفر در تجمع سراسری معلمان در ایران بازداشت شدند

اعتراضات معلمان

معلمان ایران، در سومین روز تجمع اعتراضی خود با برخورد شدید ماموران انتظامی و امنیتی روبه رو شدند که منجر به بازداشت دستکم سه معلم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، معلمان ایران روز پنج‌شنبه، ۲۳ دی سومین تجمع اعتراضی خود در یک ماه گذشته را در بیش از ۵۰ شهر کشور برگزار کردند. گزارش‌ها از ایران از بازداشت دست‌کم سه تن در این تجمعات حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، در ادامه تجمعات اعتراضی معلمان در ایران طی ماه‌های گذشته، طبق فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، عده زیادی از معلمان صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ در بیش از ۵۰ شهر ایران تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اهواز و بوشهر روز پنج‌شنبه اسامی سه بازداشتی را چنین اعلام کرد: محسن عمرانی و محمود ملاکی، دو فعال صنفی معلمان در بوشهر و پیروز نامی، دبیر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان، در اهواز. گزارش شده است که چند تن دیگر نیز در اهواز بازداشت شده‌اند.

در بخشی از بیانیه پایانی این تجمع به «بی‌توجهی‌های حاکمیت به امر آموزش» اعتراض شده است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در این بیانیه علاوه بر اجرای «اصولی و کامل» رتبه‌بندی فرهنگیان و همسان‌سازی بازنشستگان همچنین خواستار «آزادی معلمان دربند و مختومه شدن پرونده فعالان صنفی و توقف احضار و بازجویی معلمان توسط حراست‌ها و نهادهای امنیتی» شده است

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید