پوریا وحیدیان زندانی سیاسی سابق به دو سال حبس تعزیری محکوم شد

پوریا وحیدیان

پوریا وحیدیان، زندانی سیاسی سابق، توسط دادگاه انقلاب شهریار به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی به جهت اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، متهم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پوریا وحیدیان، زندانی سیاسی سابق که بیش از یک سال گذشته را در زندان رجایی شهر کرج و در بازداشت به سر برده، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش،  این حکم که توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهریار صادر و ابلاغ شده است، پوریا وحیدیان از بابت اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

پوریا وحیدیان پیشتر در تاریخ ۱ آذرماه ۹۹ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی در تاریخ هفتم دی‌ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. اتهام آقای وحیدیان نخست همکاری با یکی از سازمان‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) عنوان شده بود.

پوریا وحیدیان پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در مردادماه ۹۷ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران از طریق شعارنویسی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و نهایتا اسفندماه ۹۸ به صورت زودهنگام از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید