زندان سپیدار اهواز؛ گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی، نجات انورحمیدی

نجات انورحمیدی

نجات انورحمیدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سپیدار اهواز علیرغم ابتلا به تیروئید، آب مروارید چشم، سردردهای مزمن و دردهای استخوانی کماکان در بند زنان زندان سپیدار اهواز محبوس و از اولیه ترین نیازهای درمانی محروم می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نجات انورحمیدی،۶۶ ساله زندانی سیاسی محبوس در زندان سپیدار اهوازکه در آستانه از دست دادن بینایی و کور شدن است. اما به دستور اطلاعات از رسیدگی پزشکی و مرخصی استعلاجی محروم می‌باشد.

بر اساس این گزارش،نجات انورحمیدی علیرغم ابتلا به تیروئید، سردردهای مزمن، و دردهای استخوانی از ناحیه هر دو چشم نیز به آب مروارید مبتلا می‌باشد و نیاز فوری به رسیدگی و عمل جراحی دارد. پزشک زندان در پاسخ به عدم رسیدگی پزشکی به خانم انور حمیدی گفته است: «تا نابینا نشوی عمل نیاز نیست».

به گفته یک منبع مطلع، به این زندانی سیاسی به دستور اطلاعات، مرخصی استعلاجی هم داده نمی شود. با خانواده این زندانی سیاسی با بدرفتاری برخورد شده و هیچ مقامی پاسخگوی بیماری و عدم رسیدگی پزشکی به وی نیست. خانم انورحمیدی که از سال ۹۷ تاکنون در زندان سپیدار محبوس است، تاکنون حتی یک روز هم به مرخصی نرفته است.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۰، دو چشم زندانی سیاسی نجات انورحمیدی، بر اثر عدم رسیدگی‌های ضروری پزشکی خونریزی کرده و در وضعیت وخیمی قرار گرفت. با اینحال اجازه درمان و یا مرخصی استعلاجی به او داده نشد.

زندانی سیاسی، نجات انورحمیدی در اسفند ۹۷ به اتهام «عضویت در گروهای اینترنتی معاند» و «تبلیغ علیه نظام» جهت تحمل محکومیت ۵ ساله خود بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

اما پس از چندی به او اطلاع دادند که وی و همسرش به اتهام «عضویت در مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام» توسط «قاضی» اکبر محمدی در شعبه ۴ دادگستری اهواز به ۱۵ سال دیگر محکوم شده اند.

اتهامات همان موارد مندرج در پرونده اول است که حکم آن صادر شده است. خانم نجات انورحمیدی در دفاعیات خود در «دادگاه» به این نکته اشاره کرده و تصریح کرد که اتهام جدیدی در این پرونده بر علیه وی وجود ندارد. حکم ۱۵ سال محکومیت این زوج سالخورده به دیوان عالی کشور ارسال و تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید