محکومیت و تبعید چهار شهروند مهابادی به سیستان و بلوچستان

منصور شاربان، هژار عباسی، هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی

منصور شاربان، هژار عباسی، هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به تبعید به شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۹ دی ماه 1400‌، منصور شاربان، هژار عباسی، هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به تبعید به شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان (نفی بلد) محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، “شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد با استناد به ماده ٢٧٩ و بند ت ماده ٢٨٢ از قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ و لحاظ صدر ماده ۶١٠ از کتاب تعزیرات مصوب سال ١٣٧۵ از حیث احراز عمل ارتکابی متهمان به عنوان محاربه و با رعایت مفهوم ماده ٢٨٣ و ٢٨۴ از قانون مجازات اسلامی، منصور شاربان و اژدر عباسی را به مدت پنج سال و هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی را به مدت سه سال تبعید (نفی بلد) به شهرستان ایرانشهر محکوم کرده است”.

بنابر این گزارش، دادگاه انقلاب مهاباد در حکم صادره به واحد اجرای احکام متذکر شده است که از اعطای تخفیفات از قبیل مرخصی، رأی باز، آزادی مشروط و تعلیق به متهمان خودداری کند؛ همچنین رای صادره ظرف مدت بیست روز در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است.

منصور شاربان، هژار عباسی، هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی اواخر زمستان سال ۹۷ از بابت اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و پس از اتمام بازجویی ها، ابتدا به زندان بوکان و پس از مدتی به زندان مهاباد منتقل شدند.

هژار عباسی به همراه منصور شاربان بار دیگر به زندان بوکان بازگردانده شدند.

منصور شاربان اوایل آبان ماه ۹۹ و هژار عباسی اوایل آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان بوکان آزاد شد. هیوا قربانی اقدم و محمد الیاسی نیز با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

این افراد پیش از این نیز در سال ۱۳۹۶ بازداشت و پس از ۲۰ روز هرکدام با تودیع قرار وثیقه ۷۵ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بودند.

محمد الیاسی فرزند مصطفی، هیوا قربانی‌ اقدم فرزند رحیم و اهل روستای “قره‌گل”، منصور شاربان فرزند علی اهل روستای “ابراهیم آباد” و اژدر عباسی فرزند محی‌الدین اهل روستای “گوگجلی”، همگی از توابع شهرستان بوکان هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید