احضار تلفنی یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در شیراز

احضار تلفنی

سعید زارع شهروند ساکن شیراز، به صورت تلفنی از سوی اطلاعات سپاه پاسداران احضار شد. هنوز از دلایل احضار این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه 1400، سعید زارع شهروند ساکن شیراز، به صورت تلفنی به اطلاعات سپاه این شهر احضار شد.

بر اساس این گزارش، آقای زارع، در دی‌ماه ۹۸ در جریان پیگیری وضعیت برادرش، زندانی سیاسی سابق، سجاد زارع بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب شیراز به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

سعید زارع در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۸ در سن ۱۹ سالگی در زمان پیگیری وضعیت برادرش سجاد زارع زندانی سیاسی سابق به دلیل ارسال یک پیامک به برادر خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۹ بهمن ماه همان سال از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۱۱ فروردین ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این شهروند توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شد.

سعید زارع، برادر ۲۱ ساله سجاد زارع زندانی سیاسی سابق است که روز دوشنبه ۱۲ مهرماه سال جاری با پایان دوره محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید