علی سلیمانی زندانی سیاسی سابق در شهر سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق جانباخت

علی سلیمانی

یکی از فعالین سیاسی و زندانیان سیاسی سابق کُرد که چند سال پیش پس از آزادی با وثیقه زادگاهش را ترک کرده بود، در سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق، جانباخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز پنج‌شنبه 30 دی ماه 1400، علی مرادی فعال سیاسی 50 ساله و زندانی سیاسی سابق کُرد که نزدیک به دو دهه از عمرش را در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران سپری کرده بود، در ساختمان محل کارش در شهر سلیمانه اقلیم کُردستان جانباخت.

سامان نادر، مدیر مرکز امدادرسانی سریع سلیمانیه در اینباره گفته است که روز پنج‌شنبه جسد یک کارگر در یک ساختمان نیمه‌کاره واقع در محله «رزگاری» کشف شده که در اثر سرمازدگی جانش را از دست داده است.

با این حال، نزدیکان علی مرادی اعلام کرده‌اند: «محل زندگی وی که مشغول کارگری ساختمانی بوده از تمامی امکانات برخوردار بوده و ایشان به احتمال قوی به دلیل عارضه قلبی جانش را از دست داده است.»

وی پیشتر نیز عملیات جراحی قلب انجام داده بود و در دوران زندان نیز چندین بار به دلیل بیماری قلبی به مراکز درمانی منتقل شده بود.

گفتنی‌ست که جسد علی مرادی جهت کالبد شکافی به پزشک قانونی سلیمانیه منتقل شده است.

علی مرادی اهل سروآباد سال ۱۳۷۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام عضویت در حزب کومله به تحمل پنج سال حبس محکوم و پس از سپری نمودن دوران محکومیت خود در زندان میناب آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید