اعدام‌مان کنید؛ 11 سال در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان مرکزی یزد

11 سال در انتظار حکم اعدام

نصیر توکلی، رضا هیبوزاده و غلامعلی زاهد کیا، سه زندانی محبوس در زندان مرکزی یزد که بیش از 11 سال از حکم اعدامی که  توسط دادگاه انقلاب صادر شده است می‌گذرد، اما همچنان زیر حکم اعدام هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه زندانی به نامهای نصیر توکلی فرزند نجف، اهل کرمان و ۴۵ ساله، رضا هیبوزاده فرزند فرزند جان محمد، اهل زاهدان ۵۰ساله و غلامعلی زاهد کیا فرزند شاه میرزا، اهل زاهدان و ۶۵ ساله، که پیشتر به اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند همچنان در زندان مرکزی یزد در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

بر اساس این گزارش، این سه زندانی که از 11 سال پیش در رابطه با جرائم مرتبط با مواد مخدر به اعدم محکوم شده اند همچنان و با وجود پنج بار پای چوبه دار رفتن، در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

آنها به گزارشگر کمپین گفته‌اند؛ «تاکنون پنج بار ما را تا پای چوبه دار بردند ولی اجرا نکردند و به گفته خودشان هر بار مرگ را دیده اند و شکنجه شده اند.»

این سه زندانی از مسئولین قضایی درخواست دارند یا اعدام‌مان کنید و یا حکم ما را لغو کنید.

آنها در ادامه: یازده سال با مرگ زندگی می کنیم و معلوم نیست سرنوشت ما چه خواهد شد یا ما را اعدام کنید و یا حکم مان را لغو کنید.

این سه زندانی می گویند:« در حکم دادگاه نوشته شده: حکم بر اساس اعترافی و کسی دیگر در موردشان اعتراف کرده است و خودشان در دوران بازجویی حمل مواد را انکار کردند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید