واحد اجرای احکام دادسرای اوین؛  شهره حسینی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

 شهره حسینی

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی، که پیشتر توسط دادسرای اوین مجازات شده بود جهت تحمل حکم حبس به واحد اجرای احکام اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی، در پی  دریافت ابلاغیه‌ای که از سوی شعبه یکم  واحد اجرای احکام دادسرای اوین صادر شده است جهت تحمل حکم حبس احضار شد.

بر اساس این گزارش، وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل سه سال و سه ماه حبس محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال و هفت ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

خانم حسینی، روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم دادسرای شهید مقدس اوین بازداشت شده بود.

او روز سه شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

شهره حسینی، روز شنبه ۲۷  دی ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این فعال مدنی، پس از حضور در دادسرای اوین در روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، در پی افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل شده بود.

شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین به ریاست محمود حاج مرادی مسئول رسیدگی پرونده این فعال مدنی است.

در طی سال جاری این دومین بازداشت شهره حسینی بوده و گزارش شده که وی از سوی قاضی حاجی مرادی به دادسرا احضار شده و این بازداشت به دنبال افزایش مبلغ وثیقه صورت گرفته است.

شهره حسینی پیشتر در مهرماه ۱۳۹۹، توسط مأموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شده بود.

مأموران امنیتی در زمان بازداشت برخی از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی وی را ضبط کرده بودند.

وی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی در روز سه شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید