عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانی سیاسی، چنگیز قدم‌خیری در زندان مسجد سلیمان

چنگیز قدم‌خیری

زندانی سیاسی، چنگیز قدم‌خیری با درد کشنده کلیه، بدون رسیدگی پزشکی در زندان مسجد سلیمان بسر‌ می‌برد و عوامل زندان از اعزام وی به بیمارستان ممانعت بعمل می‌آورند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چنگیز قدم‌خیری، اهل کامیاران زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجد سلیمان که از نارسایی و درد شدید کلیه رنج می‌برد و علیرغم اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده که وی نیاز به عمل جراحی باز دارد و کلیه اش باید جراحی شود، مسئولان زندان با بی توجهی به دستورات پزشک قانونی از اعزام وی به بیمارستان جهت انجام عمل جراحی ممانعت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، زندانی سیاسی چنگیز قدم‌خیری در زمان بازداشت هدف گلوله ماموران سپاه پاسداران قرار گرفته و یک کلیه خود را از دست داد، کلیه دیگرش نیز دچار نارسایی شده و نیاز به درمان فوری دارد اما برغم درد کشنده و شرایط وخیم جسمی از هرگونه رسیدگی پزشکی به او ممانعت می‌شود.

زندانی سیاسی، چنگیز قدم‌خیری در بهار ۱۳۹۰ همراه با چند تن دیگر به اتهام «محاربه از طریق همکاری با کومله» بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از تحمل دو سال حبس به زندان مسجد سلیمان تبعید شد.

این زندانی سیاسی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در احزاب کرد مخالف نظام» توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی» بابایی به ۴۰ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد.

آقای قدم خیری روز ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از زندان مسجدسلیمان به زندان شیبان انتقال داده شد.

این زندانی سیاسی تا مهرماه ۱۴۰۰ در زندان اهواز بود، اما علیرغم اینکه پزشک قانونی اهواز هم اعلام کرد که وی نیاز به عمل جراحی فوری دارد، اما مسئولان زندان به این مساله توجهی نکرده و در نهایت با دخالت وزارت اطلاعات، وی را در مهرماه سال ۱۴۰۰ بدون هیچ اقدام پزشکی و درمانی به زندان مسجدسلیمان بازگرداندند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید