سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، برگزار شد

حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، فعال سیاسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه 1400، جلسه رسیدگی به اتهامات «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، فعال سیاسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های ایران، در سومین جلسه دادگاه آقای اسیود نماینده دادستان ادعا کرد که اعضای گروه حرکة‌النضال در پوشش حج به عربستان می‌رفتند و سرویس اطلاعاتی این کشور «نقشه‌هایی» را برای اجرا به آنها «دیکته» می‌کرد.

اتهامات حبیب اسیود در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، این بازداشتی با اتهاماتی همچون، افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” ، ” طراحی و اجرای عملیات تروریستی” و “تخریب اموال عمومی ” روبه رو شده است.

حبیب اسیود ۴۸ ساله که تابعیت سوئد را دارد، مهرماه سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به ترکیه توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران منتقل شد.

استناد امین وزیری، نماینده دادستان، برای ارتباط آقای اسیود با عربستان، تصاویری منتسب به دیدارهای مقامات عربستان سعودی با افرادی دیگر بود که در جلسه دادگاه به نمایش درآمد.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های ایران حبیب اسیود در میان عکس‌هایی که در جلسه دادگاه به عنوان مدرک به نمایش درآمد، نبود.

نماینده دادستان همچنین مدعی شد که حبیب اسیود و بنیامین نتانیاهو «با هم ارتباط داشتند.»

وزیری در شرح این اتهام نیز به ارتباط یک فرد یهودی تبعه تونس در اروپا با گروه حرکةالنضال استناد کرد و گفت «تمام ملاقات‌های» این گروه با «سرویس اطلاعاتی موساد توسط این فرد انجام می‌شده است.»

در جلسه پیشین، نماینده دادستان حبیب اسیود را به «افساد فی‌الارض» از طریق «سازمان‌دهی حمله مرگبار به رژه نیروهای مسلح در اهواز» و «تخریب اموال عمومی» متهم کرد ه بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید