ممانعت از انتقال زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی به بیمارستان

«صدیقه مرادی» زندانی سیاسی ۵۴ ساله بند زنان زندان اوین(نسوان) و یکی از بازماندگان قتل عام زندانیان سیاسی اواخر دهه ۶۰، روز شنبه ۷ شهریور ماه دچار افت شدید فشار خون شده و از انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت به عمل آمده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۴ «صدیقه مرادی» زندانی سیاسی ۵۵ ساله، مادر یک فرزند به دلایل نامشخصی دچار افت شدید فشار خون (۶ روی ۴) شده و شرایط وی بسیار حاد و خطرناک می گردد.
تارنمای «فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران» ضمن انتشار این خبر نوشته “همبندیان وی پس از وخامت جسمی وی، او را به بهداری زندان منتقل نموده و بازجویان وزارت اطلاعات از انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت کرده اند و وی پس از مدتی کوتاه بدون درمان جدی به بند بازگردانده شده است.”
با وجود اینکه وضعیت جسمی این زندانی سیاسی درحال حاضر حاد و خطرناک گزارش شده است و از بیماریهای دیگری از جمله درد استخوان از ناحیه مچ و زانو رنج می برد، مسوولین هیچگونه مسوولیتی را جهت درمان وی برعهده نگرفته و از اعزام این زندانی سیاسی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت کرده و نامبرده را در بدترین شرایط جسمی در سلولش به حال خود رها کرده اند.
پیش تر وی در ظهر روز یکشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۴جهت انجام “ام آر آی” با دستبند به بیمارستان تجریش اعزام شده بود.
«صدیفه مرادی» زندانی سیاسی دهه ۶۰ در ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با یورش مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و بند ۲۰۹ منتقل می گردد.
وی به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «محمد مقیسه‌» به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا به تایید رسید.
پیش تر «صدیقه مرادی» پس از بازداشتش به مدت ۷ ماه در بند ۲۰۹ زندانی بوده و در آذرماه ۱۳۹۰ به بندعمومی انتقال یافته است
«صدیقه مرادی» سابقه دوبار بازداشت در دهه ۶۰ را نیزدر پرونده خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید