غفور برهم به صورت مشروط از زندان نقده آزاد شد

غفور برهم

غفور برهم زندانی سیاسی محبوس در زندان نقده به صورت مشروط از زندان این شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، یک زندانی سیاسی به نام غفور برهم  فرزند کریم اهل روستای “امیرآباد” از توابع اشنویه به صورت مشروط از زندان نقده آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند، آبان‌ماه ٩۶ به اتهام “عضویت و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه و سیزده روز بازداشت در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه و دو ماه بازجویی در بازداشتگاه المهدی ارومیه با تودیع وثیقه‌ی ٢۵٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

آقای برهم تیرماه ٩٧ از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه به ریاست قاضی “رضایی” به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز” به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام “تردد غیرمجاز از مرز” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره، تابستان ۹۸ در شعبه‌ی اول دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شده بود.

وی اوایل اردیبهشت‌ماه ۹۹، جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان اشنویه منتقل شد و آبان‌ماه ۹۹ بدون اطلاع قبلی از زندان این شهر به زندان نقده منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید