بند زنان زندان اوین؛ اعزام به مرخصی بهاره سلیمانی در پی ابتلا به بیماری کرونا

بهاره سلیمانی

بهاره سلیمانی، زندانی سیاسی در پی ابتلا به کرونا به قرنطنیه بند زنان زندان اوین منتقل شد، و سپس با تودیع قرار وثیقه به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه شنبه 19 بهمن ماه 1400، بهاره سلیمانی،۴۴ ساله،  زندانی سیاسی ساعتی پیش در پی ابتلا به بیماری کرونا از قرنطینه زندان اوین به مرخصی استعلاجی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، ابتلای خانم سلیمانی به کرونا در شرایطی است که وی پیشتر علیرغم درخواست ارسال پرونده به پزشکی قانونی به دلیل ابتلا به بیماری آسم جهت اجرای حکم راهی زندان شد.

بهاره سلیمانی در تاریخ ۲۵ مهرماه سال ۹۹ توسط مامورانی که خود را از پلیس امنیت معرفی کرده بودند، بازداشت و اواسط بهمن‌ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

نیروهای امنیتی در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند. در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش ازجمله کامپیوتر، تلفن همراه، کتاب، سی‌دی و فلاپی توسط ماموران ضبط شد. وی نهایتا در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بهاره سلیمانی مردادماه امسال به همراه شماری دیگر از متهمان این پرونده توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و از بابت اتهام “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید