سید محمد حسینی به هشت سال تبعید آزاد به شهرستان هریس در استان آذربایجان‌ شرقی محکوم شد

سید محمد حسینی

سید محمد حسینی توسط دادگاه انقلاب مهاباد به هشت سال تبعید آزاد در هریس واقع در آذربایجان شرقی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سید محمد حسینی، زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان نقده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “غلامی” به اتهام “محاربه” به هشت سال تبعید آزاد به شهرستان هریس در استان آذربایجان‌ شرقی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی به اتهام “محاربه” از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ٤٠ سال حبس و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شده بود.

حکم ٤٠ سال حبس در تبعید سید محمد حسینی به علت نقص تحقیقات در دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی جهت رسیدگی دوباره به دادگاه صادرکننده آن ارجاع داده شد و بهمن‌ماه سال جاری محاکمه مجدد او در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.

روز سه‌شنبه بیست و سوم آذرماه سال جاری، شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد با آزادی موقت این زندانی سیاسی کُرد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی مخالفت کرد.

سید محمد حسینی پیشتر عضو یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران بوده و پس از بازگشت به ایران نوزدهم دی‌ماه ١٣٩٦ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هم‌اکنون در زندان نقده به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید