انتقال سوران شریفی جهت اجرای حکم حبس به زندان بوکان

سوران شریفی

سوران شریفی، شهروند اهل بوکان جهت اجرای حکم به زندان این شهرستان منتقل شد. وی پیشتر توسط دادگاه کیفری به هفت سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ ماه 1400، سوران شریفی، شهروند اهل بوکان جهت اجرای حکم به زندان این شهرستان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای شریفی  پیشتر توسط دادگاه کیفری به هفت سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد.

این حکم که توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان به ریاست قاضی پیمان رستمی صادر و مورخ ۲۰ شهریور ماه به آقای شریفی ابلاغ شده، وی از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به هفت سال حبس محکوم شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است، آقای شریفی صاحب درمانگاه “حکیم” در بوکان است و دادگاه حکم دو سال پلمپ این درمانگاه را نیز صادر کرده است.

سوران شریفی، در تاریخ ۳ خردادماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات بوکان بازداشت شد. هنگام بازداشت نیروهای امنیتی برخی از وسایل شخصی وی از جمله گوشی موبایل، کامپیوتر و تعدادی کتاب را ضبط کرده و با خود بردند.

آقای شریفی در تیرماه سال جاری، با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید