محرومیت از تماس تلفنی؛ یوسف مهراد در زندان اراک دست به اعتصاب غذا زد

یوسف مهراد

یوسف مهراد یکی از متهمان “سب النبی” محبوس در زندان اراک، در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف مهراد، زندانی محبوس در زندان اراک در اعتراض به عدم دسترسی به تماس تلفنی از روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه 1400، دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش، این زندانی که پیشتر به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شده بود در اعتراض به محرومیت از تماس تلفنی دست به اعتصاب غذا زده است.

محمد آرمان وکیل مدافع آقای مهراد از تایید حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور و صدور حکم هشت سال حبس از بابت بخش دیگر پرونده موکلش توسط دادگاه انقلاب اراک خبر داده بود.

محمد آرمان، وکیل یوسف مهراد که به اعدام محکوم شده است، در گفت‌وگویی با پایگاه خبری امتداد در اعتراض به تایید حکم اعدام موکلش گفت، متاسفانه دیوان عالی کشور در هشت خط و تنها با قید این که اعتراض وکیل در حدی نبوده که منجر به نقض حکم شود، حکم را تائید کرده است.

این وکیل دادگستری تایید حکم اعدام موکلش از سوی دیوان عالی کشور را ناعادلانه خوانده و با اشاره به این که یوسف مهراد به اتهام «سب‌النبی» محکوم شده، گفته است موکلش «محب اهل بیت» بوده و سابقه سال‌ها فعالیت مذهبی دارد. وی افزود که هنوز به تبرئه او امیدوار است.

به گفته محمد آرمان، یوسف مهراد در حالی محکوم به اعدام شده که در خصوص عناوین اتهامی خود اقراری نداشته و در دادنامه بدوی که عینا مورد تأیید دیوان عالی واقع شده مستند به «اقرار ضمنی» شده که وجاهت شرعی و قانونی ندارد.

پیشتر کانون مدافعان حقوق بشر از تایید احکام یک بار اعدام یوسف مهراد و سه بار اعدام سعدالله فاضلی به اتهام «توهین به مقدسات» و «سب‌النبی» از سوی دیوان عالی کشور خبر داده بودند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید