نرگس محمدی: زندانیان قرچک ورامین تحت شکنجه تدریجی و مستمر هستند

نرگس محمدی

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان قرچک ورامین، طی نامه‌ای ضمن تشریح وضعیت افتضاح آب آشامیدنی و شرایط تهویه این زندان، تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی به اوضاع این زندان، زندانیان دست به اعتراض خواهند زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نرگس محمدی در نامه خود با اشاره به وضعیت افتضاح آب زندان قرچک، آن را غیر‌قابل استفاده خوانده و با بیان اینکه در زندان از این آب برای پخت و پز غذا، چای و نوشیدن استفاده می‌‌شود، عنوان می‌کند؛ در پی استفاده از این آب دچار تهوع و استفراغ شده است.

وی در این نامه تصریح می‌کند: طبق اظهارات بازرسان در بازدید از زندان قرچک، سیستم آب زندان غیربهداشتی است، تا حدی که زندانیان کارتن‌خواب و گورخواب دچار مشکل گواراشی شده‌اند، به همین خاطر نتوانسته‌ام از غذا و آب زندان استفاده مفید کنم، مگر برای نمردن و گرسنه نماندن. اضافه کنم تمام مسئولان هم به غیرشرب بودن آب این زندان اعتراف می‌کنند.

این زندانی، وضعیت زندان قرچک را نوعی تهدید به خصوص برای زندانیان سیاسی و عقیدتی عنوان و هدف از این نحوه نگهداری را قتل این زندانیان بیان کرده است.

خانم محمدی درباره شرایط تهویه زندان نیز نوشت: بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل فاضلاب زندان، همراه با گاز آمونیاک به مشام می‌رسد، حتی طبق گفته بازرسان با یک نوع گاز ناشناخته دیگر نیز ترکیب شده است. این بو و آلودگی را زندانی از شب تا صبح، از صبح تا شب باید تحمل کند که باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

وی همچنین با اعتراض به وضعیت گرمایشی زندان در این روزهای سرد عنوان می‌کند: گرما از طریق کانال کولر به اتاق‌ها وارد شده که همراه با گرما و دود گاز منواکسیدکربن وارد اتاق می‌شود، این نیز تنفس زندانیان را دچار مشکل کرده و موجب تنگی نفس می‌شود.

این فعال حقوق بشر در پایان نامه خود تاکید کرده است: این نکات را همراه با وضعیت غذایی و موارد وحشتناک دیگر در بازدید معاون دادستان کل کشور از زندان به وی منتقل کردم. در این نامه فقط به دو مورد تنفس و آب آشامیدنی اکتفا کردم. چنانچه رسیدگی نشود، در برابر این شکنجه تدریجی و مستمر برای زندانیان، دست به اعتراض خواهیم زد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید