تداوم بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت کیومرث لطیفی و تهدید خانواده وی

کیومرث لطیفی

علیرغم گذشت بیش از دو هفته از زمان بازداشت کیومرث لطیفی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی اهل سنندج، می گذرد اما هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کیومرث لطیفی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی اهل سنندج، که بیش از دو هفته در بازداشت نیروهای امنیتی تحت بازجویی است همچنان بلاتکلیف است.

فرید لطیفی درباره وضعیت عمویش می‌گوید: از زمان بازداشت کیومرث تاکنون از سرنوشت وی اطلاعی ندارند و نیروهای امنیتی در واکنش به پیگیری‌های انجام شده جهت اطلاع از سرنوشت عمویم، خواهران کیومرث لطیفی را تهدید به تجاوز کردند.

آقای لطیفی افزود: نیروهای امنیتی خانواده ما را تهدید کردند که نباید بیش از این خبر بازداشت کیومرث را رسانه‌ای کنیم.

فرید لطیفی از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که به یاری خانواده لطیفی بشتابند و جان کیومرث لطیفی در خطر است.

روز سه‌شنبه سوم اسفندماه، خانواده کیومرث لطیفی، فعال مدنی اهل سنندج به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

روز شنبه سی‌ام بهمن‌ماه، نیروهای امنیتی در واکنش به پیگیری‌های خانواده کیومرث لطیفی جهت اطلاع از سرنوشت وی، خواهر او، آرزو لطیفی را بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی وی را آزاد کردند.

آرزو لطیفی پس از بازداشت کوتاه مدت به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی و ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی به بیمارستان توحید سنندج منتقل شد.

روز سه‌شنبه بیست و ششم بهمن‌ماه، کیومرث لطیفی بدون ارائه حکم قضایی و به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

کیومرث لطیفی، فعال مدنی و مدرس زبان کُردی بودە و پیشتر در انجمن مولوی سنندج عضو بوده است.

آقای لطیفی شهریورماه ٩٨ نیز به اتهام “همکاری با احزاب کُردمخالف نظام” بازداشت و پنجم دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از بازداشت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید