آخرین وضعیت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و تداوم اعتصاب غذا در زندان تهران بزرگ

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ که پیشتر توسط نیروهای امنیتی همزمان با بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود همچنان در اعتصاب است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی که  از تاریخ دوم اسفندماه 1400، همزمان با بازداشت و انتقال به زندان اوین، در اعتصاب غذا بسر می‌برد همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، زرتشت احمدی راغب روز دوشنبه نهم اسفندماه 1400، به یکی از سلول های انفرادی زندان اوین و روز گذشته به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

یک منبع مطلع  وضعیت عمومی زرتشت احمدی راغب را نامناسب توصیف کرده و گفت که مسئولان تاکنون به مطالبات این فعال مدنی رسیدگی نکرده اند و روز گذشته علیرغم حال بد جسمی هیچ رسیدگی به وضعیت وی صورت نگرفته است.

زرتشت احمدی راغب صبح روز دوشنبه دو اسفندماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و شماری از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود برده اند.

در تاریخ ۱۶ تیرماه امسال نیز منزل این فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود.

زرتشت احمدی راغب در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ پس از حضور در شعبه ۴ واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۹ ماهه خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۱۴ دیماه سال گذشته با پایان دوره محکومیت خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید