پرونده سازی در زندان؛ حمزه درویش، زندانی سنی مذهب در زندان لاکان رشت به دو سال و یک ماه حبس دیگر محکوم شد

حمزه درویش

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت، که اخیرا در جریان گشایش پرونده‌ای در زندان به اتهام توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده بود به دو سال و یک ماه حبس دیگر محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمزه درویش، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت، طی ابلاغیه‌ای به جهت پرونده‌ای که اخیرا تفهیم اتهام شده بود به دو سال و یک ماه حبس دیگر محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب رشت در تاریخ ۱۴ اسفندماه صادر و روز چهارشنبه ۱۸ اسفند به او ابلاغ شده، آقای درویش از بابت اتهامات توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۱۸ ماه و یک روز حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

در تاریخ ۱۴ بهمن ماه جلسه بازپرسی وی، به صورت آنلاین در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، برگزار و تفهیم اتهام شده بود. این پرونده با شکایت وزارت اطلاعات و با استناد به انتشار فایل صوتی آقای درویش در فضای مجازی که در آن از شرایط نگهداری اش در زندان سخن گفته بود، تشکیل شده است.

حمزه درویش، زندانی ۲۸ ساله اهل تالش پیشتر در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. آقای درویش در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال گذشته از زندان رجایی شهر کرج خارج و به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی در تاریخ ۹ مهرماه ۹۹ برای دومین بار از زمان انتقال به زندان لاکان رشت به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۹ به سالن ۱۰ این زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید