پرونده‌سازی در زندان، مجتبی نایری روزنامه نگار زندانی در دادسرای اوین تفهیم اتهام شد

مجتبی نایری

مجتبی نایری روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین جهت تفهیم اتهام در خصوص پرونده جدیدی که در ارتباط با اعتراض وی به قتل حکومتی بکتاش آبتین برای او گشوده شده بود به دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع  از ندانیان سیاسی و مدنی، مجتبی نایری روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین که پیشتر در پی قتل حکومتی بکتاش آبتین اعتراض کرده بود در دادسرای اوین تفهیم اتهام شد.

بر اساس این گزارش، آقای نایری از بند هشت زندان اوین به شعبه هفت بازپرسی دادسرای اوین به اتهامهای همچون اخلال در نظم زندان و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شد.

طبق اظهارات منبع مطلع، این زندانی برای اتهام‌های “اخلال در نظم زندان” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، مورد تفهیم اتهام قرار گرفته که مصادیق این اتهام‌ها، تحصن و اعتراض وی به قتل حکومتی زنده‌یاد بکتاش آبتین عنوان شده است.

مجتبی نایری که پیش از بازداشت با نام مستعار “امیر علوی”، فعالیت‌های مدنی و حقوق بشری انجام می‌داد، هم‌اکنون در بند هشت زندان اوین در حال سپری کردن دوران محکومیت ظالمانه سه سال و نیم حبس برای یک پرونده و شانزده ماه حبس در پرونده‌ای دیگر است. حکم اول با اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب، علیه او صادر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید