دادگاه انقلاب ارومیه؛ صدور حکم، پنج سال و شش ماه حبس تعزیری برای دو شهروند به اتهامهای سیاسی

امین ایرانی زاده و شیرزاد شوقی قاسملو

یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه با صدور دادنامه‌ای، امین ایرانی زاده و شیرزاد شوقی قاسملو، شهروندان اهل توابع ارومیه را به حبس محکوم کرد. این افراد به اتهام «اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون» محاکمه شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، امین ایرانی زاده  فرزند ناصر اهل روستای قاسملو از توابع ارومیه و همچنین شیرزاد شوقی قاسملو  فرزند خالد  اهل روستای مام‌ابراهیم از توابع ارومیه، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه به تحمل حبس محکوم شدند.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب ارومیه؛ اتهام امین ایرانی زاده و شیرزاد شوقی قاسملو در این پرونده «اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون» اعلام و امین‌ایرانی زاده به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و شیرزاد شوقی هم‌به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است، امین ایرانی زاده، در تاریخ ۴ تیر ماه و همچنین شیرزاد شوقی قاسملو هم در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی ارومیه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰، هر یک با تودیع وثیقه بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید