آزادی مهرداد محمدنژاد، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی با تودیع قرار وثیقه  

مهرداد محمدنژاد

مهرداد محمدنژاد، پس از اتمام مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی  آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه 28 اسفند ماه 1400، مهرداد محمدنژاد، فعال مدنی، پس طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

مهرداد محمدنژاد پیشتر با اتهامات توهین به مقامات و فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود که دو سال آن لازم به اجرا شد و پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، مهرداد محمدنژاد، توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه نیروهای امنیتی منتقل شده بود.

این فعال مدنی، پیشتر از بابت پرونده اول خود در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، محاکمه و در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸، به اتهام تبلیغ علیه نظام، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام توهین به مقامات، هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شده بود.

این شهروند ساکن توابع تهران، در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۸، از تیپ ۵ بند ۲ سلول ۵ زندان تهران بزرگ به مرخص اعزام و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار بصورت کتبی با صدور و ابلاغ نامه ای از آزادی مشروط خود مطلع شده بود.

مهرداد محمدنژاد، از بابت فعالیت در فضای رسانه ای « توئیتر » با اتهامات سب النبی و توهین به امامان شیعه، توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام، توسط شعبه ۱۷ دادگاه کیفری شهرستان شهریار محاکمه و پس از تبرئه از بابت اتهام سب النبی و توهین به امامان شیعه، از بابت ۲ اتهام توهین به مقامات، به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام، نیز به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

مهرداد محمدنژاد، ساکن شهرک اندیشه واقع در شهرستان شهریار، متولد ۱۳۷۵، دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز واقع در سوهانک، در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۷، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، با ضرب و شتم بازداشت و به سلول انفرادی بند امنیتی ۱ الف واقع در افسریه تهران منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها به زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید