تعیین زمان و رسیدگی به اتهامات علی کجباف در دادگاه انقلاب اهواز

علی کجباف

جلسه رسیدگی به اتهامات علی کجباف، شهروند ساکن اهواز که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در هنگام خروج از کشور بازداشت شده بود در دادگاه انقلاب این شهر برگزار خواهد شد. او پیشتر توسط این دادگاه به اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و خروج غیر قانونی از کشور، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه رسیدگی به اتهامات علی کجباف در تاریخ 15 فروردین 1401، در شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، او پیشتر در حین خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و 21 روز در انفرادی بوده و سه ماه نیز در بند امنیتی زندان اهواز بازداشت شده است.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «او که با اسم مستعار پیمان سکتور، در کلاب هاوس و فضای مجازی فعالیت داشته به اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و خروج غیر قانونی از کشور، تفهیم اتهام شده است.»

این منبع در ادامه با اشاره به اینکه «در هنگام بازداشت زیر شکنجه، دندان و دنده قفسه سینه او شکسته است می گوید او به مدت 11 روز در وزارت اطلاعات ارومیه به شدت ضرب و شتم شده و سپس به این نهاد امنیتی در اهواز منتقل شده است. »

علی کجباف،  در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ هنگام خروج از کشور توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.

علی کجباف با پایان مراحل بازجویی به زندان شیبان اهواز منتقل شده و در نهایت در تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید