گزارشی از آخرین وضعیت حجت اله رافعی زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

حجت اله رافعی

حجت اله رافعی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود می باشد از حق اعزام به مرخصی و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم است. او پیشتر به اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام » توسط شعبه 36 دادگاه انقلاب تهران محکامه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه پنجم فروردین ماه 1401، حجت اله رافعی، ساکن روستای فرارت از توابع شهرستان شهریار، فرهنگی اخراجی و زندانی سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ، در حالی دوران حبس تعزیری پنج ساله خود را سپری می کند که از حق استفاده از آزادی مشروط و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم است.

بر اساس این گزارش، یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی گفت:”این زندانی سیاسی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند از جمله اینکه مسئولان زندان تهران بزرگ تا حدود دو ماه قبل کارت خرید ارزاق مورد نیاز او از فروشگاه زندان را توقیف کرده بودند. همچنین وسائل شخصی او در زمان بازداشت اولیه اش همچنان در توقیف مانده و در دوران بازجوئی هم‌ به شدت تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی قرار گرفت.”

لازم به ذکر است، حجت اله رافعی، در تاریخ هشتم شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران به اتها«اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور»به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، نوشتن یک پژوهشنامه در خصوص نظام پادشاهی ایران و همچنین کاشت ۴۰ اصله نهال محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، بخش اول موسوم به تجمیع جرائم تحمل اشد مجازات با اتهام « اجتماع و تبانی به قصد بر هم‌زدن امنیت کشور» و مجازات تکمیلی برای حجت الله رافعی لازم به اجرا است.

حجت اله رافعی، در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰، توسط‌ ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در روستای فرارت از توابع شهرستان شهریار بازداشت و پس از انتقال به بند یک الف سپاه پاسداران و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید