پایان مرخصی؛ مولانا فضل الرحمن کوهی، به زندان وکیل آباد مشهد بازگشت

مولانا فضل الرحمن کوهی

مولانا فضل الرحمن کوهی، زندانی عقیدتی با اتمام ایام مرخصی خود به زندان  بازگشت. این روحانی اهل سنت که پیشتر امام جمعه پیشین پیشامگ در شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان بود در حال سپری نمودن محکومیت شش سال و چهار ماه حبس خود می ‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه 6 فروردین ماه 1401، مولانا فضل الرحمن کوهی، زندانی عقیدتی و فعال مذهبی اهل سنت در پشامگ از توابع شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، پس از اتمام مرخصی نوروزی برای سپری کردن ادامه ادامه حبس تعزیری شش سال و چهار ماه خود به زندان وکیل آباد مشهد بازگشت.

این فعال مذهبی اهل سنت و امام جماعت پیشین پیشامگ در شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان، پیشتر هم در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، برای انجام کارهای درمانی خود از زندان وکیل آباد مشهد به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مرخصی به زندان بازگشته بود.

لازم به ذکر است، مولانا فضل الرحمن کوهی، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۸، پس از احضار به دادگاه روحانیت مشهد، بازداشت و در روندی پر ابهام در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۳۹۹، به تحمل ۶ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است، مولانا فضل الرحمن کوهی، در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۰، به مرخصی استعلاجی ۲ روزه اعزام شد و علت آن مرخصی بیماری و درد شدید از ناحیه کلیه بود و این زندانی عقیدتی پس از اتمام دوران مرخصی به زندان وکیل آباد مشهد بازگشته بود.

در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۸، مولانا فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت و امام جماعت پیشین پیشامگ شهرستان سرباز از توابع استان سیستان و بلوچستان پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد جهت بازجوئی و تحقیقات بازداشت شد.

پس از بازداشت این فعال مذهبی اهل سنت، شهروندان شهرستان سرباز در نقاط مختلف این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند و راه ها را بستند.

در جریان این اعتراضات ماموران به سمتشان آتش گشودند که بنابر گزارشها دستکم ۲ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شده و تعدادی بازداشت شدند.

در ادامه اعتراضات به بازداشت این فعال مذهبی اهل سنت و ۷ نفر از همراهان وی از سوی اطلاعات سپاه در دادگاه ویژه روحانیت مشهد، عبیدالله شیروزهی، شهروند ساکن شهرستان سرباز و داماد و برادرزاده مولوی فضل الرحمن کوهی، در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۸، پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان راسک از بابت تحریک شهروندان این شهرستان برای برگزاری تجمع اعتراضی باهدف اعتراض به بازداشت این روحانی اهل سنت، مورد بازجوئی و تهدید قرار گرفتند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید