وضعیت وخیم یک شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروی انتظامی در زابل

جاوید ساسولی

جاوید ساسولی که روز چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱، مورد هدف تیراندازی یک سرباز وظیفه قرار گرفته بود، همچنان در وضعیت وخیمی بسر می برد. او توسط پاسگاه ماکک از توابع شهرستان زابل مورد تیراندازی یک سرباز وظیفه قرار گرفته بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از فعالین بلوچ، یک شهروند بلوچ به نام “جاوید ساسولی” ۱۹ ساله فرزند عبدالغفور مورد هدف تیراندازی یک سرباز وظیفه از پاسگاه ماکک قرار گرفت. وی پس از ۲۴ ساعت همچنان در وضعیت بد جسمانی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود جاوید پس از اصابت مرمی گلوله با تیراندازی یک سرباز وظیفه توسط مردم محلی به بیمارستان امیرالمومنین زابل منتقل شده است.

یک منبع مطلع در رابطه با وضعیت جاوید به گزارشگر کمپین فعالین بلوچ گفت: “روز شنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، یک عمل جراحی بر روی جاوید انجام شده و پزشک جراح از قطع شدن دو روده وی بر اصابت مرمی گلوله خبر داده است.”

این منبع افزود: “پزشک جراح اعلام کرده که مرمی گلوله همچنان در داخل شکم جاوید هست و باید دوباره مورد عمل جراحی قرار بگیرد.”

براساس این گزارش، پس از مورد هدف قرار گرفتن جاوید توسط یک سرباز وظیفه در پاسگاه ماکک، اهالی ساسولی مقابل آن تجمع کرده و خواستار محاکمه سرباز شده اند.

طبق این گزارش، خانواده این شهروند بلوچ به دلیل مورد هدف قرار گرفتن جاوید توسط یک سرباز وظیفه، شکایت کرده اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته و هزینه های بیمارستان نیز توسط خانواده در حال پرداخت است.

گفتنی است، جاوید ساسولی چوپان و در حال چرای گله خود در اطراف پاسگاه ماکک بوده است.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۸۷ سوخت بر هنگام سوخت بری با تیراندازی بی ضابطه ماموران و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده اند. همچنین طی این حوادث ۳۱ سوخت بر بلوچ زخمی شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید