مراسم نوروزی؛ یک شهروند مریوانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

برهان درخشانی

برهان درخشانی پس از اتمام مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد. او در پی برگزاری مراسم نوروزی بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، برهان درخشانی، فرزند: عبدالله، اهل روستای نی از توابع شهرستان مریوان پس از طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.‌

بر اساس این گزارش، از اتهامات برهان درخشانی اطلاعی در دسترس نیست اما او به علت برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، پس از احضار بازداشت شده بود.

برهان درخشانی، در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه مریوان بازداشت و به بازداشتگاه آن ارگان‌ امنیتی منتقل شده بود.

این شهروند ساکن روستای نی از توابع مریوان، طی ۱ ماه گذشته ۳ مرحله به اداره اطلاعات سپاه مریوان احضار و بازجوئی شده بود.

لازم به ذکر است، همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ و آغاز سال ۱۴۰۱ و برگزاری جشن های سنتی نوروز در شهرهای کشور و استان آذربایجان غربی و کُردستان، بسیاری از شهروندان توسط ارگانهای امنیتی احضار و یا بازداشت و بازجویی شدند.

برخی از بازداشت شدگان با سپردن تعهد و ارعاب و تهدید از سوی ارگانهای امنیتی آزاد شدند اما تعدادی هم کماکان در بازداشت و محرومیت از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم بسر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید