پیام نوروزی؛ عباس واحدیان شاهرودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد

عباس واحدیان شاهرودی

عباس واحدیان شاهرودی زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، در پیام نوروزی ضمن تبریک به عزیزان خود در بخشی از این پیام نوشت: پر واضح است که بدخواهان کشور و مردم کماکان با بی‌خردی خاص خود نعل وارانه می‌زنند و جفای به مردم را ردای ایمان و سیاست ورزی می‌پوشانند تا از این طریق مطاع خویش صید کنند، لیکن مردم عزیز، در یک اقدام هماهنگ و متحد پس از چهل و سه سال بردباری و شکیبایی، دست در دست هم «نه به جمهوری اسلامی» را فریاد زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس واحدیان شاهرودی، زندانی سیاسی که در حال سپری کردن حبس تعزیری ۱۰ ساله خود از بابت اتهامات« اقدام علیه امنیت ملی »و« اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور »به سبب امضاء بیانه برای استعفای علی خامنه ای است.

این زندانی سیاسی برای نخستین مرحله در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷، توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود.

متن کامل پیام نوروزی آقای واحدیان شاهرودی که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

درود هموطنان عزیزم،

سال پیش در کنار شما عزیزان در زندان بزرگ ایران بودم و پیام شادمانی رسیدن نوروز و بهار طبیعت را تقدیم نمودم، اینک اما، از زندانی کوچکتر، لیک همچنان در اسارت هیولای استبداد پیامی از سر ادب و ادای احترام به شما هموطنان و همرزمانم تقدیم می‌کنم.

پر واضح است که بدخواهان کشور و مردم کماکان با بی‌خردی خاص خود نعل وارانه می‌زنند و جفای به مردم را ردای ایمان و سیاست ورزی می‌پوشانند تا از این طریق مطاع خویش صید کنند، لیکن مردم عزیز، در یک اقدام هماهنگ و متحد پس از چهل و سه سال بردباری و شکیبایی، دست در دست هم «نه به جمهوری اسلامی» را فریاد زدند.

همگرایی و اتحاد اکثریت مردم و فعالان درون و برون مرز سبب شد تا غریو اعتراض از سد بی‌توجهی مسئولان بی‌مسئولیت گذشته و نشستگان بر اریکه قدرت را نهیبی بلند زند. بی‌تردید صدای حق‌خواهی و دادخواهی و اعتراضات پیاپی به گوششان رسیده است.

اینک به پاس احترام و اعتماد شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم با گذار از نام سال گذشته؛ «نه به جمهوری اسلامی»، امسال را سال «آگاهی برای مردم در قرن آزادی» نامگذاری نماییم.

امید دارم که سایه استبداد از این کهن مرز و بوم رخت بربندد و آزادی، آرامش، اعتبار جهانی ایرانی، امنیت و اقتدار، صلح و ثبات جایگزین پلیدی و پلشتی، دروغ و فریب، جنگ و زیاده‌خواهی گردد و مردم ایران و جهان در «قرن آزادی» طعم آزادی و آزادگی را در سایه احترام متقابل و آگاهی تجربه نمایند.

تقویت اشتراکات و همگرایی افراد و گروهها می‌تواند گامی مهم و اساسی به شمار آید. شکیبایی و تحمل و بردباری مقابل اشخاص و گروه‌های هم‌سو و هم‌نظر می‌تواند راهکار موثری بشمار آید. ما می‌توانیم و باید به مانند «نه به انتخابات» و «نه به جمهوری اسلامی» این بار اتحاد و یکپارچگی را در گفتمان خردورزانه تکرار کنیم.

اکیداً توصیه می کنم مراقب باشید که عده‌ای با چهره‌ای موجه و با گفتمان مبارزه یا براندازی تلاش دارند تا نیروهای خدمتگذار و صادق را تخریب و حاشیه سازی نمایند. عده‌ای از سر نا‌آگاهی و عده‌ای از سر وظیفه تلاش دارند تا مانع اتحاد و همبستگی شوند. ایرانیان چه داخل کشور و چه در سراسر گیتی باید تلاش نمایند دست در دست یکدیگر پایه این اتحاد را بنا نهند و این اقدام اثرگذار را توسعه دهند.

امیدوارم در این سال و قرن آزادی، آرامش و آسایش مردم ایران را در سایه اتحاد و همبستگی عمومی شاهد باشیم.

عباس واحدیان شاهرودی
نوروز۱۴۰۱

زندان وکیل‌آباد مشهد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید